1981 yılında Akşehir'de doğdu. 1998 yılında girdiği Marmara Üniversitesi Resim Ana sanat  dalından, 2002 yılında mezun oldu. 2006 yılında aynı üniversitede yüksek lisans eğitimini tamamladı. Şu anda Doğuş Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.

Bugüne kadar 18 kişisel sergi gerçekleştirdi ve 250’nin üzerinde ulusal ve uluslararası karma sergide yer aldı.

RH+sanat Dergisi “2005 Yılı Genç Ressamı”, 2010 yılı 70. Devlet Resim ve Heykel Yarışması Başarı Ödülü gibi ödülleri içeren 18 ödüle layık görüldü.

Seydi Murat Koç, çalışmalarını İstanbul-Moda'da bulunan özel atölyesinde sürdürmektedir.

KİŞİSEL SERGİLER

-2006,  28Mart–28 Nisan, Odakule Sanat Galerisi, Taksim- İstanbul
-2007, “YÜZLEŞME”16 Şubat-12 Mart, Nazım Hikmet Vakfı Sanat Galerisi, Taksim – İstanbul
-2007, “YÜZLEŞME” 08 Haziran-23 Haziran, Galeri SOYUT, Çankaya- Ankara
-2008, “317 KD” 24 Ocak- 16 Şubat, Şişli Terakki Vakfı Sanat Galerisi, Levent-İstanbul
-2008, “317 KD” 14 Mart- 9Nisan, İDEA Sanat galerisi, Konya
-2008, “ARADA” 24 Nisan- 26 Mayıs, ESKONSEPT, Fulya-İstanbul
-2009, “ŞIÇRAMALAR” 15 Ocak- 4 Şubat, ESKONSEPT, Fulya-İstanbul
-2009, “SIÇRAMALAR” 06-25 Şubat, Galeri SOYUT, Çankaya- Ankara
-2009, “SIÇRAMALAR ve ÖTESİ” 15 Ekim -10 Kasım, G-Art – İstanbul
-2009, “SIÇRAMALAR ve ÖTESİ” Ankara Sanat Fuarı, Galeri Soyut – Ankara
-2009, “SIÇRAMALAR ve ÖTESİ”- Antalya, Art Park Gallery- Antalya
-2010, “HADES” 10-22 Aralık, Galeri SOYUT, Çankaya- Ankara
-2011, “TEĞET” 12Ocak- 12 Şubat, Galeri IHLAMOUR- İstanbul
-2012, “VERTİGO” 2 Ekim – 2 Kasım, Çağla Cabaoğlu Galeri – İstanbul
-2016, “VERTİGO ve YERÇEKİMİ” –  4 Mart - 4 Haziran - GALERİ KHAS – İstanbul
-2017, “DAR ALAN / DAN” – 01 – 31 Ekim 2017 – Galeri Kambur – Arnavutkoy – İstanbul
-2018, “İÇ ZAMAN” – 03 Mart – 07 Nisan 2018 – Ddesign Gallery – Maslak – İstanbul
-2019, “İNSANLAR ALEMİ” 11-16 Eylül 2019- Contemporary İstanbul - FAP Gallery, LKKSS, İstanbul

BİENALLER, TRİANELLER ve ULUSLAR ARASI SERGİLERDEN

-2002, V.Uluslararası Öğrenci Sanat Bienali (SIAB), Makedonya
-2002, European Cities (Avrupa Kentleri) Konulu Uluslararası Exlibris Sergisi, Romanya
-2003, V. Uluslararası Suluboya Bienali, Meksika
-2003, Gliwice “Man and Fish”(Adam ve Balık) Konulu Uluslar Arası Exlibris Sergisi, Hırvatistan
-2005, Gramen Mikrogredi Uluslararası Sanat Bienali, Türkiye -İtalya
-2006, IV. Uluslar arası Öğrenci Trianeli, Marmara Üniversitesi, İstanbul
-2008, I.Uluslararası Baskıresim Bienali, İstanbul
-2018, 6.Uluslararası Çanakkale Bienali, 29 Eylül – 11 Kasım 2018, Çanakkale

ÖDÜLLER

-2002, Uludağ Üniversitesi 2. Kültür-Sanat Yarışması, Birincilik Ödülü
-2002, 1. Ulusal Talens Resim Yarışması (Soft Pastel), İkincilik Ödülü
-2004, KSÜ  Kültür Yarışması, Resim İkincilik Ödülü
-2004, Turgut Pura Resim Yarışması, Naci Artun Özel Ödülü
-2004, İTO “I. Tarih Sanat Buluşması” Resim Yarışması, Jüri Özel Ödülü
-2005, Ümraniye Bel. Resim Yarışması, Üçüncülük Ödülü
-2005, K.Maraş Sütçü İmam Üniversitesi Kültür Yarışması, Resim Mansiyon
-2005, Uludağ Üniversitesi 4. Kültür-Sanat Yarışması,(Resim) Jüri Özel Ödülü
-2005, Uludağ Üniversitesi 4. Kültür-Sanat Yarışması, (Özgün Baskıresim)Birincilik Ödülü
-2006, RH+sanat Dergisi “2005 Yılı Genç Ressamı” Ödülü
-2006, “Türkiye Gümrük Müşavirleri Odaları Birliği” Konulu Logo Yarışması, Birincilik Ödülü.
-2006, Çukurova Üniversitesi Baskıresim Yarışması, Mansiyon
-2006, Gazi Üniversitesi Resim Yarışması, Mansiyon
-2006, Turgut Pura Resim Yarışması, 2.lik Ödülü
-2006, Türkiye Resim Heykel Müzeleri Derneği II. Uluslararası Özgünbaskı Yarışması, Mansiyon
-2007, Beyoğlu Belediyesi Resim Yarışması, Ödül
-2008, Beyoğlu Belediyesi Resim Yarışması, Ödül
-2010, 70. Devlet Resim ve Heykel Yarışması , Başarı Ödülü

“Seydi Murat Koç’un resimlerinde zemini oluşturan öğeler ya üst üste bindirilerek ya da birbirine eklenerek yeniden tasarlanan mimari yapılar ve eklektik bir izdüşümle bütününden ayrılan kent siluetlerini içerir. Bu bağlamda Seydi Murat Koç’un mimari referanslarla yeniden kurguladığı dünya düzeni, gerçek ötesi gerçekliğe tutunarak simülasyon fikri ile örtüşmektedir.

Çıplak toprak üzerinde yükselen her çelik konstrüksüyon, ister kamusal alanda bir işlevselliği olsun ister bireylerin yaşamsal alanlarından ibaret olsun, evrende kapladıkları hacim nedeniyle ütopik olanın fiziksel gerçekliğine denk düşer. Burada araştırılması gereken, kent silüetinde yerlerini alan tasarımların, gerçekliğin bir yansıması mı, yoksa varolmayan bir gerçekliği gizleyen görüntüler mi olduklarıdır.”

Ceren Turan